.::jALan-jALan di peRLis::.

huuu..
cam bese..nak pergi or taknak..
nak pergi or taknak..
nak pergi or taknak..
huuu..
tensyen aku pikirkan..
padahal bende remeh je..
actually aku escape dari dengar ceramah kalau aku pergi..
ngaaa...

then aku pon decide untuk pergi..
pergi mane??
gua kelam ngan padang besar ar..
hahaha..
esoknye daus and fahmy pegi amek kete kat kuala perlis..
then..
nak bawak masuk dalam uitm takleh..
ades..kena lah keluar jalan kaki ke pintu pagar..
huhu..naek myvi (se) tu..


daus and fahmy

pastu tunggu lagi 3 orang budak perempuan before bertolak..

fahmy pon drive la bawak kitorang pergi the store..
the store adalah pasaraya paling grand di perlis indera kayangan..
ngeee..
then boys sume pergi cari kedai laptop..
nak p install microsoft kat laptop fahmy..
after setel..
cari makan..hahaha..
just beli makanan kat kedai roti..
makan roti je la..hahaha..
then lepas sume kumpul balik..
kitorang pon gerak pergi gua kelam..
walaweh..
first time uh..
fahmy and daus bersemangat lak uh nak p mandi kat sane..
hahaha..
tapi sayang..mereka tak sempat mandi..
kih3..
naseb baek diorang mandi pagi..
ngahahaha..

after sampai kat gua kelam,
nak masuk kena bayar seorang RM1..
ok la tuh..
hahaha..
1st time masuk..excited gak la..
huhuhu..
tapi yang kurang bestnyer..
setiap kali ade lampu kat dalam gua tu..
mesti budak-budak neh berhenti nak snap pic..
aiyak..
kalau 100 lampu 100 kali berenti la..
keiry, fahmy, and daus

fahmy, keiry, daus, nadirah, ziemah

daus, fahmy, and keiry

adei ai..
tak paham aku..
akhirnye tibe juga di penghujung gua kelam..
hahaha..
kitorang pon lepak la kat situ..
cam bese..
masih ade sesi pergambaran..ngeh..
snap pic puas2..
hahaaha..

jeng jeng jeng

ziemah and nadia


all of us except paling kanan

after beribu-ribu saat kat gua kelam tu,
akhirnye tibe mase untuk aku, fahmy, and daus untuk pergi semayang jumaat..
kitorang pergi la ke masjid yang berdekatan..
weird..
siket gler orang kat masjid..
maybe penduduk kat situ memang siket..
tapi still lebih 40 orang la..
ramai orang duk luar mase khutbah jumaat..
ish3..
cube la duduk dalam and dengar..
aish..
(cam baek je aku neh)

after solat jumaat..
balik semula ke gua kelam..
untok amek permaisuri-permaisuri tu..
=.="
then..
daus drive and anta dudak-budak perempuan lak pergi solat..
after diorang solat baru la gerak pergi padang besar!!
wihuu...
1st time uh..
tak jauh dari gua kelam..
dalam sepuluh kilometer gitu..
this journey aku lak kena drive..
best dapat drive myvi(se)..
ngahahaha..

akhirnye tibe gak kat padang besaw..
i mean padang besar..
hahaha..
sampai sane..
kitorang pon berjalan..
cari jersey untuk team aku..
agak lame la..
sebab kami rambang mate..
keh3..
tak tau nak pilih kaler ape..
ahaha..
banyak gak yang dijual kat padang besar..
huhuhuuhu..

ade gelang-gelang, baju, jersey..
murah-murah la kat sane..
kebanyakan orang kat situ..
speaking thailand..
tak paham aku..
hahaha..
ade makcik tu..
cakap ngan anak die yang kecik dalam 4 or 5 tahun..
gune bahase thai..
aiyak..
haram aku tak paham..
hahaha..
dah round-round kat padang besar..
last-last berenti kat kedai FBT..
kat situ lah masa kami dihabiskan begitu sahaja..
hahaa..
rambang mata..
pilih punya pilih..
last-last aku duk luar..
hahaha..

mira kol..
aku diperkenalkan ngan mawar..
time tu aku dah jatuh hati ngan Mawar..
ngahahah..
sape Mawar??
mira and anak buahnye mawar

anak buah mira..huhuhu..
kecik lagi..dalam 4 or 5 taun kalau tak silap..
betol tak mira??
kalau salah betolkan..ngehehehe..
pelupe siket..
dah lame tak dengar suara budak-budak kecik yang pelat-pelat siket..
aaa..rindunye suare tu..
tetibe rase nak baby...
ngahahaha...
bengong tol..

after dah borak ngan mira n dengar sore mawar,
tu pon tak habis lagi diorang wat decision tok baju team kitorang..
hahaha..
daus daus..
ngeh..
dalam beberapa minit pastu baru diorang kuar..
adei ai..
masing-masing kebulur..
sarapan je pagi tadi..
tak makan tengah hari pon..
so, sume decide nak pergi makan..

aku sebagai driver ditugaskan untuk bawak g makan..
nak makan katne??
tatau..
hahaha..
aku suke bawak laju..
then potong ar 2 kereta terus..
sebab selamat aku potong ar..
hehehe..
then..
ade suare..
"waa.. sampai dua dipotongnyer.."
yang lagi sorang pulak cakap
"ye lapar tu.."
kih3..
bengong toi..
hahaha..aku bawak laju sebab lapar??
ades..
sampai je kat roundabout kangaq..
masih tiada destinasi untuk pergi kedai makan..
2 kali pusing roundabout tu baru decide pergi kula perlis..
hahaha..
bengong je..

kat kuala perlis..
nak pergi solat..
tapi surau dalam proses peng'upgrade'an..
terpakse tangguh..
then..
perrgi makan..
nyum2..


peh sedap..

hahaha..mai la kuala perlis..
tapi mahal siket la..
aku pon tatau nape mahal..
yeah!! aku and fahmy makan nasi goreng pataya..
daus nasi goreng kampung..
nadia, nadirah and ziema makan nasik goreng paprik..
(makan pedas konon)
lalala~
terima kasih kepade fahmy kerana belanje sotong celup tepung..
ngaaa..
cian nadia..
tak tahan pedas..
ngahahaha
yang nadirah pulak..
boleh mintak cili kat member die lagi tu..
aiyak..
betol-betol makan pedas naa..
hahahaha..macam-macam ragam diorang neh..
mase tu..dah senja..
so dapat la tengok siket pemandangan kat kuala perlis tu..
cantik gak la..
hehehe..

cantik tak??

then..lepas bayar..
kitorang pon balik..
fahmy drive!!
ngahaha..aku lak rilex..
huhuhuhu..
on da way balik tu..
nampak orang eksiden..
ya Allah jauhkan lah aku daripada musibah macam tu..
orang laki..mase tu dah naek atas strecher dah..
takut gak tengok..
pastu balik..anta budak-budak perempuan..
wihuu..
masuk kolej siswi LAGI..!!
ngahahaha..
just turunkan diorang kat perkarangan kolej je..

then amek geng-geng laen p makan kat luaq..
yang len pergi gunting rambut..
aku and fahmy teman faris makan..
then rotate lak..
aku, daus, faris, and fahmy pergi anta kereta sewa tuh..
then pemilik kereta sewa tuh anta kitorang balik kampus..
so..
ari neh aku tak p ceramh yang disuruh pergi..
takleh watpa ar..
ngahahaha...
aku rase bahagia ari neh..dapat berjalan..
even penat nak mati..

.::ASSALAMUALAIKUM::.
.::kEiRy::.


mase aku jalan-jalan neh ari jumaat 27 feb 2010..

2 kritikan membina:

sitinoramira said...

umur dia 2 or 3 thn la..huhu

Ery said...

ngahahaha..sory..terlupe lak...

sweet memory Daisypath Anniversary tickers