Alhamdulillah ya Allah... (part 1)

You know what... Aku mungkin dah tiada kat atas muka bumi ini lagi apabila kereta yang aku naik dah berada dalam gaung.. Amat scary..  Menakutkan dan sangat menyedihkan.. Itulah satu-satunye pengalaman yang amat menakutkan pertama kali berlaku dalam hidup aku.. Saya berhadapan dengan kemalangan..

Cerita bermula apabila kami sekeluarga ingin ke kampung kat batu pahat iaitu rumah macik aku. Niat ayah datang ke rumah makcik, adalah untuk membayar duit untuk buat korban nanti. Dipendekkan cerita, ayah bayar dan ingin ke mersing, nak melawat Tok mas yang berada di rumah Mak Yam saya. Kitorang pon tak makan la kat rumah Mak Munah (batu pahat tadi) and tetibe mak munah ngan pak Sarom follow family kitorang pergi Mersing. Yeah, aku yang drive dari BP ke mersing.. Agak terok gak jalan. potong lori, jumpe lori lagi.. Macam tu je la jalan sampai ke mersing.. Dengan jalan bengkang bengkok lagi..ades.. Sampai kene tegur skali aku bawak mcm nak berlumba drift.. Kekekeke... And sampailah ke rumah Mak Yam.. Alhamdulillah Tok Mas masih sihat cume sakit-sakit orang tua je.. Hehehe.. Malam ari yang sama, Mak Munah pulang ke rumah semula.. Keluarga aku stay and tidor kat rumah Mak Yam. Pergi rumah Mak Yam sangat-sangat lah best.. Sebab apa? Makanan sedap.. Hohohoho...

Keesokan hari, waktu pagi, ibu ayah Mak Yam and Pak Mail (laki makyam) pergi cari ikan.. Rutin harian apabila nak balik semula ke Melaka. Konpem bawak balik banyak punye la ikan.. Murah-murah kat sana. beli dari nelayan. segar + murah..peh... Sebulan aku makan ikan parang.. Hahahaa.. Mase ni jugak, mereka jalan sampai ke Endau sana.. Untuk apa? Nak cari jagung..ahahaha..sedapppp... Emmm and mase ni kitorang tak taw pon malang bakal menimpa kami.. =(

to be continued....

.::ASSALAMUALAIKUM::.
.::eRy::.
Photobucket

0 kritikan membina:

sweet memory Daisypath Anniversary tickers